Special Notice

Please note that Learning Centres of the School of Continuing and Professional Studies of The Chinese University of Hong Kong (CUSCS) will be closed during Easter holidays (29 Mar - 1 Apr 2024). Thank you for your attention.

Close
Main content start

營養與美容

課程編號 : 242-280114-01|開課日期 : 17/04/2024

導師

註冊營養師

教授語言

粵語(輔以英語)

時數

10.00 小時

節數

5 講

上課地點

尖沙咀安年教學中心 / 尖沙咀東海教學中心

開課日期

2024年04月17日

上課日期

星期三

上課時間

19:00-21:00

學費

HK$ 1,800.00

課程程度

短期

課程查詢

31117249[JavaScript encoded]

報名手續查詢

2209 0290

健康飲食與美容有著一定的關係。本課程以西方營養學為基礎,向學員剖析現今坊間常見的健康美容食品的效用和影響,及講解健康的美容飲食方法。課程內容包括:(1) 皮膚、頭髮、指甲和身體的基本結構及其所需之營養素 ;(2) 營養與抗衰老 ;(3) 坊間常見的健康美容食品和補充品 ;(4) 食品添加物對美容及身體之影響 ;及 (5) 天然健康食品和烹調及其對美容的功效。