Special Notice

Please note that Learning Centres of the School of Continuing and Professional Studies of The Chinese University of Hong Kong (CUSCS) will be closed during Easter holidays (29 Mar - 1 Apr 2024). Thank you for your attention.

Close
Main content start

Psychology & Counselling

Elementary Psychology
心理學入門

課程編號 : 233-710102-02|開課日期 : 13/12/2023

導師

羅健文博士,PhD;ACounS, CCoun

教授語言

粵 語 ( 輔 以 英 語 )

時數

20 小 時

節數

8 講

上課地點

尖沙咀安年教學中心

開課日期

13/12/2023

上課日期

星期三

上課時間

19:00 - 21:30

學費

$2,550

課程程度

短期

課程查詢

3111 7278 [JavaScript encoded]

報名手續查詢

2209 0290

已開課

1
課程簡介

本課程旨在幫助學員認識心理學的理論、研究範疇及在生活上的應用。

2
內容包括

(1 ) 社會及人際心理學,例如兩性關係、集體行為、人際溝通與影響 ;
(2 ) 發展及性格心理學,例如兒童、青少年及成年人的成長歷程、性格的形成 ;
(3 ) 異常心理學,例如憂鬱症、精神分裂症、自閉症 ;
(4 ) 認知及生理心理學,例如訊息接收、記憶與學習、大腦結構等。

課程將深入淺出地簡介心理學的研究成果,並輔以個案分析及心理測驗等,加強學員對心理學的興趣及認識。